Celebració del Canvi de Collars del Rotary Club de Tarragona i lliurament del Premi Servir

domingo, 7 de julio de 2024

El passat dissabte, 6 de juliol, es va dur a terme la cerimònia anual, que marca l’inici d’un nou any rotari, del Canvi de Collars entre el President sortint, José Luis Calderón i el President entrant, Robert Pons.

L’esmentat acte es va dur a terme a l’incomparable marc de la històrica Casa Canals, comptant amb la presència de socis dels nostre Club, amics i membres del Rotary Club de Reus i del Rotary Club d’Amistat Hispano-Marroquí.

Durant l’acte es va procedir a lliurar el Premi Servir a Francesc Xammar Vidal. Dit premi s’atorga a un membre de la comunitat de Tarragona que s’ha distingit demostrant un Compromís excepcional amb el servei comunitari, seguint els valor fonamentals de Rotary.

Francesc Xammar Vidal va néixer a Barcelona (1933) al si d’una família acomodada, tirant a rica. En un moment de la vida, va prendre consciència de la realitat social de la perifèria barcelonina i va decidir donar tots els seus bens, propis i heretats i ingressar a la Companyia de Jesús, des d’on es dedicà en cos i ànima als desvalguts

Una part de la seva obra es va crear a Centreamèrica, especialment a Nicaragua, El Salvador i Guatemala.

Però la part principal de l’obra de Xammar la va forjar a Tarragona, en temps del barraquisme a la llera del Francolí i el gueto del Barri de l’Esperança.

Pastor d’ànimes a la parròquia de Torreforta, professor de filosofia als instituts Martí i Franquès i Camp Clar i de sociologia a l’Escola d’Assistents Social, dirigent veïnal, regidor  a l’Ajuntament de Tarragona i membre del Senat Tarragoní.

I, per últim, fundador del “Comité Oscar Romero” de Tarragona i Reus, una ONG que li va servir d’imaginari pont transoceànic per traslladar a Centreamèrica desenes de projectes de cooperació, amb el lema “sensibilitzar aquí i ajudar allí”

Com a punt i final de la vetllada, vàrem poder gaudir del Concurs Internacional de Focs “Ciutat de Tarragona”, un espectable que va il·luminar  el cel nocturn de la ciutat.